Het is do 17 aug 2017, 00:28
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vivarium bevindingen?
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 16:39 
Leerling
 Profiel

Hoi! Wie is er allemaal naar Vivarium geweest?

Wat vond je er van?
Wat heb je gekocht?

Ik ben zelf zaterdag geweest. Ik had best wat dingen nodig, omdat ik weer opnieuw met mijn bak ga beginnen (zie andere topic).
Ik heb lang gezocht naar hout, dat was echt essentieel voor mijn nieuwe scape. Ik vond het "tea" hout erg mooi wat ik op de eerste verdieping zag, maar best duur. Dus ergens anders wat wortel-achtig hout gehaald met potentie.
Daarnaast wat plantjes gescoord. Had graag wat Fissidens fontanus gehad, maar 7,50 voor een mega klein plukkie...Dat werd me toch te gek. In plaats daarvan HC cuba, javavaren trident en een soort bolbitis gekocht.
Ook niet-aquarium planten gekocht, een enorme aloe vera en een andere vetplant/cactus.
Een schaartje voor aquarium planten gescoord, 7.50 (het was een kleintje, maar heb ook een kleine bak).
En bij de ADA stand een zakje Amazonia. Zit nu te twijfelen of dat genoeg is, maar we zien wel. Daar ook veel gevraagd en antwoord gekregen. Ze gebruken daar de skimmers gewoon als filtertjes in de nano's. Dat werkte prima, maar die zijn natuurlijk ook erg duur (duurder dan een eheim + kranen + lily pipes + slangen). Wel mooie scapes.
Zat nog te twijfelen of ik een extern filter wou scoren, maar ik vond dat er op dat gebied weinig voor nano aquaria te zien was. Dus ook geen lily pipes gehaald etc. Misschien ooit, nu moet mijn fluval edge even voldoen.
Natuurlijk ook flink plantenvoeding ingeslagen!

Heb me weer helemaal vergaapt aan de paludaria en de gifkikkertjes...Ooit...

Ik hoor graag jullie bevindingen. :)

Jammer dat er dit keer geen Miroshaki stand was.

Berichttitel: Re: Vivarium bevindingen?
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2014, 22:38 
Groentje
 Profiel

Het was best leuk, maar de dingen die ik hoopte te vinden (leuk co2 setje voor leuke prijs etc) vond ik niet, dus uiteindelijk niets gekocht. Daarnaast erg druk bij sommige stands, dat maakte het wel eens lastig :)

Berichttitel: Re: Vivarium bevindingen?
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2014, 12:49 
Leerling
 Profiel

Klopt het was soms zo druk! En sommige mensen blijven maar gewoon duwen. Gekkenhuis.

Wat me ook op viel was dat er veel minder dieren werden verkocht dit keer. Ik vind dat alleen maar een plus. Die tafels vol met aquariumvissen in zakjes, waar felle lampen op schijnen en mensen ze steeds oppakken, dat hoeft van mij niet zo.
Ook de niet-vissen in bami bakjes vind ik niks. Maar goed, begrijp dat het soms niet anders kan.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]