Het is di 27 jun 2017, 20:15
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fluval Chi Scaping
BerichtGeplaatst: ma 26 mei 2014, 08:47 
Groentje
 Profiel

Beste aquafanaten,

Ik bevond mijzelf in een lastige situatie, mijn 80cm bak was (door gebrek aan financien en evt verhuisplannen in de nabije toekomst) dood gevallen, maar wilde toch graag wel weer iets leuks en vervoerbaar opstarten.
Na wat rond gekeken te hebben in de wondere wereld van aquascaping sprak het grasmatje me voornamelijk aan. De 80cm bak vullen kost me te veel, dus uiteindelijk maar een 25L Fluval Chi gekocht, 25cm diep x25cm breed x40cm hoog.

Nu de vraag, wat moet ik er mee? Ik zit in dubio tussen 3 opties, 2 die op elkaar lijken, en 1 heel iets anders. Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen.

Op dit moment is mn bakje zo:
Afbeelding

Het idee is om er een ADA amazone soil omheen te strooien en tussen de riccia een rode tijgerlotus te planten.

Een andere mogelijkheid is de ADA bodem met daarop juist een grasmatje, de centerpiece vullen met ADA maar zichtbaar laten met de Rode Tijgerlotus er in. als volgt:
Afbeelding

En optie 3:
Heel iets anders, de centerpiece er uit laten, in de linker (of rechter) hoek zo'n bonsai achtig iets maken met kienhout en mos die naar het midden van de bak staat, de hele bodem vol met een groene mat, en een wit grind pad naar de boom toe. met op het gras hier en daar een kei.

Wat zijn jullie meningen hier over?

Gr.
Thom ~ beginnend scapefanaat die natuurlijk weer te veel in 1x wil :P

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]