Het is ma 21 aug 2017, 13:10
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Het grote slakken artikel
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009, 19:36 
Gezel
 Profiel

Heb de Anentome helena toegevoegd :)

BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009, 18:18 
Groentje
   Profiel

Een mooi artikel! Bij de meeste website is het vaak al voldoende om de link als bron te plaatsen. Zolang er maar een verwijzing is. Dachten jullie werkelijk dat iedereen en alles navraagt? Als er helemaal geen plaatjes of teksten gebruikt mogen worden staat het toch 9 van de 10x uitdrukkelijk op de site zelf.

BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009, 23:25 
Meester
   Profiel

Gaat erom dat wij het goed willen doen, vragen is kleine moeite paar regels is al voldoende om toestemming te vragen. ;)

Hoeft niet op de site te staan dat je de foto's niet mag kopiƫren, dat is bij elke foto het geval, op elke foto die gemaakt word berust gelijk auteursrechten, ook jou foto's of de kiekjes van je buurman, hoeft nooit vermeld te staan is gewoon standaard.

En redenering dat het goed is met bron vermelding dat is alleen als hun toestemming hebben gegeven of als het erbij staat vermeld dat je mag linken, en er zijn sites zoals imageshack en dergelijke waar geen rechten meer op de foto's berusten, als je daar iets upload doe je afstand van je rechten, youtube en zelfde verhaal.

Maar op een forum word er meestal niet zo hard aan getrokken als je niet teveel van de zelfde eigenaar laat zien, maar wij willen dat wel, is meer en deel van amano.

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009, 15:03 
Groentje
   Profiel

Jouw redenatie begrijp ik ook wel. En klopt natuurlijk zijn mijn foto's mijn eigendom en mogen ze niet zomaar gebruikt worden. Maar er zijn forums/websites waarbij duidelijk staat in de regels van hoe en wat en dat komt dan duidelijk over en weet je waar je aan toe bent. Genoeg sites die dat niet hebben en soms zie je op 100 verschillende sites dezelfde foto en weet jij dan wie de echte bron is? Ik dan uiteindelijk niet meer.

En uiteraard is een link erbij of de naam voldoende en is toestemming vragen ook een kleine moeite, maar het is eigenlijk zonde om dat bij een goed artikel als dit daar expliciet vertelt wordt. ;)

BerichtGeplaatst: di 12 mei 2009, 16:44 
Meester
   Profiel

Even hoe ik er tegenaan kijk.

Dat ik niet weten wie de eigenaar is omdat tig sites de foto al hebben gestolen van elkaar dat maakt niks uit, ik weten dat ik ze gestolen hebben als ik ze plaats, dat is al meer dan zat. ;) Is de eigenaar niet te achterhalen en ik kan niet met zekerheid zeggen dat er geen rechten op berusten dan jammer en moeten ik maar andere foto zoeken, dat is eigenlijk de manier van werken. En zo zou het eigenlijk ook normaal gevonden moeten worden, niet dat foto's stelen normaal word gevonden. Foto's stelen van andere sites, dat oogt niet echt professioneel. Je kent ze wel die sites waar letterlijk alles is gekopieerd van andere sites, inclusief fouten. :mrgreen:

Wij willen geen dump worden van foto's die illegaal van het internet zijn geplukt, en we zijn nog geen eens zo streng en laten echt wel wat toe als het maar niet te gekt word gemaakt, kijk maar eens naar een andere collega site die is nog veel strenger, en terecht vind ik. ;)

En zoals ik al zei zal het niet zo een vaart lopen op een forum als we het maar niet te gek maken en teveel van een site posten, en we halen het uiteraard gelijk weg als er klachten binnen komen. :)

Maar laten we verder ontopic gaan, wil gerust nog wat verder kletsen hier over, maar wel via pb of on het offtopic sub forum. ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]