Het is wo 24 mei 2017, 10:58
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Nature Stylz
BerichtGeplaatst: vr 18 okt 2013, 13:50 
Gezel
 Profiel

Ja ben zelf best tevreden eigenlijk, moest heel erg met het licht wennen aan het lage vermogen wat ik nodig heb dan :mrgreen: , had dat dus eerst ook veel te hoog staan waardoor de bak volledig op tilt ging :mrgreen:

Ben de HC op de linker kant nog wat aan het doortrekken dat gaat best lekker, wat meer ruimte aan het maken wat crypto's er uit en wat ander spul terug, op de foto staat de aquatica net op zijn hoogste stand normaal is ti maar een paar cm hoog :mrgreen:

Bak draait nu stabiel, moet meer nitraat en fosfaat toe dienen als ik dacht 3 x per week 60 gr nitraat en 6 gr fosfaat de planten groeien de bak uit dus zal wel goed gaan :)

close up net gisteren onderhoud gedaan dus ze staan nu weer laag :)

Afbeelding

BerichtGeplaatst: vr 18 okt 2013, 22:35 
Beginner
 Profiel

Niet slecht Stylz!

Ziet er heel natuurlijk uit, maar als scape zelf mis ik toch een beetje compositie nog.

Ga je in het open gedeelte nog wat doen?
En heb je nog wat close ups van je planten?

Die vissen zal echt een prachtig schouwspel zijn om die door de bak te zien gaan.

Kun je in plaats van die Ambulia/aquatica niet beter voor hottonia oid kiezen? Die blijft gewoon laag.

En snoei je de planten of haal je ze er uit, snijd ze af en steek je ze er terug weer in?

BerichtGeplaatst: za 19 okt 2013, 15:31 
Leerling
 Profiel

Lekker bakje, ik ben blij dat het algen probleem nu verholpen is...tja CO2...CO2...ik geloof dat 90% van plant en alg problemen te wijten is aan CO2 toevoer, hetzij niet genoeg CO2 of het komt niet overal in de bak (geen optimale stroming)

BerichtGeplaatst: za 19 okt 2013, 15:44 
Gezel
 Profiel

wilco schreef:
Niet slecht Stylz!

Ziet er heel natuurlijk uit, maar als scape zelf mis ik toch een beetje compositie nog.

Ga je in het open gedeelte nog wat doen?
En heb je nog wat close ups van je planten?

Die vissen zal echt een prachtig schouwspel zijn om die door de bak te zien gaan.

Kun je in plaats van die Ambulia/aquatica niet beter voor hottonia oid kiezen? Die blijft gewoon laag.

En snoei je de planten of haal je ze er uit, snijd ze af en steek je ze er terug weer in?

In principe blijft het open gedeelte open maar als de HC meer en meer die kant uit gaat zal ik het niet snel tegen houden :)
wat mis je nog in de compositie, want ik wil graag verbetern maar zie zelf niet helemaal hoe dan :roll: :roll: :roll:
De aquatica is eigenlijk een foutje of probeersel wat je wil ik vind het wel een mooie plant, snoei ze elke week tot 3 of 4 cm af en steek de toppen weer terug.
Vervolgens groeien ze tot een cm of 40 die week en top ik ze weer, maar het is wel leuk want zo veranderd de bak toch elke dag wat.
weet nog niet of ze blijven dat is zo met alle stengel planten, in principe was de bedoeling de takken met varens en anubias wat crypto's tussen de takken en vallesneria aan de achterwand en niets er tussen.

Maar vind de stengels wel leuk, vaantjes plant doet het goed eigenlijk doen ze het allemaal goed en groeien ze 3 tot 40 cm per week omhoog.
eb nu tussen in wat crypto's gezet wist niet waar ik er anders mee heen moest dat spul groeit de pan uit :)

inchina schreef:
Lekker bakje, ik ben blij dat het algen probleem nu verholpen is...tja CO2...CO2...ik geloof dat 90% van plant en alg problemen te wijten is aan CO2 toevoer, hetzij niet genoeg CO2 of het komt niet overal in de bak (geen optimale stroming)

CO 2 is raar ik los op wat ik op zou moeten lossen ruim 165 liter per dag mijn continue meter is waar ik hem ook plaats eerder licht dan donker groen maar toch kreeg ik penseel en baardalg :( het stroomt bij mij flink dus dat zit wel goed ruim 6 x de bak inhoud per uur dus ja :roll: :roll:
verhoog nu mij GH en KH iets met gelijke pH om meer CO2 opname te krijgen.

BerichtGeplaatst: za 19 okt 2013, 23:33 
Beginner
 Profiel

Qua compositie denk ik dat de rechterkant wel aardig goed is.

Het stuk hout aan de linkerkant iets naar rechts verplaatsen en iets draaien, de stengelplanten er achter in de hoek. Lekker vol = lekker fris ;)
In de hoeken hoog, in het midden laag. Crypto's laag op de voorgrond.
ik had even tijd over om snel wat te photoshoppen en dan krijg je zoiets als dit:

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 14:42 
Gezel
 Profiel

Dat gaat je aardig af dat foto shoppen :)

De stukken verplaatsen is heel moeilijk, ze staan los in elkaar dus ben bang dat als ik ga schuiven en draaien de boel in stort :( :(

Maar zie wel wat je bedoeld, ik had al meer zitten kijken naar stengels links achter in, weet niet helemaal of ik voldoende licht heb daar, maar kan het wel proberen b.v. met vaantjes plant.

Verplaatsten durf ik niet erg ben ook bang dat mijn vechtgenote daar anders overdenkt maar ga het plaatje laten zien :)

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 14:52 
Leerling
 Profiel

KH zal inderdaad de opname iets verhogen maar ik denk dat 6X bak inhoud rond pompen niet voldoende is....vuist regel is 10X..
Ik heb zelf ook dit problem gehad (en nog andere) ...pomp erbij geplaatst meer CO2 en het schijnt nu langzaam aan zich te verbeteren, ik zie in ieder geval dat de planten beter groeien

BerichtGeplaatst: zo 20 okt 2013, 15:13 
Gezel
 Profiel

ik heb nu een tunze 6125 dus 12000 l/h en een eheim 2080 dus 1700 l/h totaal dus pak hem beet 13000 l/h alle planten bewegen heel de tijd, kan eens gaan kijken heb nog pompen zat liggen, maar zit wat met mn garnalen die wil ik nog ff houden.

netto bak inhoud even zonder de HMF gerekend is 1800 liter 13000 :1800 zeg maar 7 x de inhoud.

Ja kan zijn dat je gelijk hebt :mrgreen:

BerichtGeplaatst: ma 21 okt 2013, 21:06 
Moderator
Moderator
   Profiel

Ik volg wilco wat betreft de compositie, de bak heeft wel een heel aparte uitstraling ,vind hem mooi :d

BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2014, 07:42 
Leerling
 Profiel

Ik vind het weer eens tijd voor een update van jou bakkie uit de muur....ben benieuwd of er nog wat veranderd is en hoe het er mee gaat...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 194 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]