Het is di 30 mei 2017, 02:27
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn Rio180
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 09:24 
Leerling
 Profiel

Ten eerste: Mooie scape! Lekker ruimtelijk opgezet en ik denk dat daar dat schooltje vissen mooi in staat. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij begroeid is.

Het viel mij ook al op dat je HC naar boven groeit.

Lees dit anders eens en bedenk of dat bij jou ook het geval is. Het hele artikel staat op http://www.aquascaping-blog.com/318/bodembedekkers-groeiproblemen inclusief advies enzo.

Citaat:
Mijn bodembedekkers groeien verticaal naar het licht?
Groeien je voorgrondplantjes eerder verticaal in plaats van horizontaal en vormen ze geen mooi veldje? Zien ze er uitgerekt en lelijk uit? Dan is dat niet het gevolg van een zwakke aquarium verlichting, zoals vaak wordt aangehaald, maar eerder onvoldoende CO2 in het aquarium.
Bij een tekort aan CO2 in het aquarium ontstaat er een teveel aan ethyleen (C2H4). Deze gassoort is van nature in kleine hoeveelheden aanwezig in het plantenweefsel en fungeert als een hormoon die de plantengroei regelt. Door het teveel aan ethyleen gaat de plant plots groeien naar het wateroppervlakte door een “snorkel” te maken, waardoor de plant uitgerekt lijkt. Aan het wateroppervlakte is er veel zuurstof waardoor de plant intern gassen kan uitwisselen en het ethyleengehalte verlagen. Van zodra het plantje voldoende zuurstof heeft opgenomen en gassen uitgewisseld, kan het terug “ontspannen” en opnieuw horizontaal groeien, zoals het hoort dus.

BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 21:49 
Beginner
 Profiel

Ik was benieuwd of je CO2 overdag continue aan staat met het de PH sturing?

Het kan gerust een paar weken duren voor je Hemianthus ingroeit. Als het geworteld is, kun je het gaan snoeien en komt het als het goed is vanzelf goed. Maar ben wel benieuwd naar een update.

BerichtGeplaatst: zo 22 sep 2013, 13:33 
Leerling
 Profiel

Mijn ervaring is dat Hemianthus in emerse vorm ALTIJD verticale groei toont, maar na de periode van omschakelen naar submerse vorm en wat snoeien komt het allemaal goed (bij de juiste voeding, stroming etc.).

Mooie bak trouwens. Ben benieuwd naar de volgende update.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]