Het is za 23 sep 2017, 06:43
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: New Tank: Vipassana by Dutchy
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 10:12 
Leerling
 Profiel

Hallo allemaal! :w

Zoals sommige van jullie weten ben ik dit jaar in mijn uppie 6 weken naar Thailand geweest. Daar ben ik in Lampoon begonnen met een 10 daagse Vipassana meditatie course.
In het kort: Ik heb 10 dagen in een speciaal gebouwd complex geleefd in een prachtige stille vallei. Ik had echter wel een paar leefregels voor die 10 dagen:
- niet praten
- niet lezen
- geen muziek
- geen sportoefeningen
- geen sexsuele toestanden
- geen telefoon of wat dan ook (in beslag genomen)
- half 4 opstaan half 10 naar bed
- geen avondeten (alleen maar vegetarisch bizar lekker gezond eten)
- geen oogcontact
- van 4 uur tot half 9 mediteren
- dedication to learn vipassana

Ik dacht ik doe dit even, zal wel goed voor me zijn om dat drukke hoofd voor mij even op pauze te zetten. Nou... ik had het een BEETJE onderschat. Het was zwaar en ben mezelf goed tegen gekomen maar het was het waard! Wauw wat heb ik veel geleerd daar!
(voor de geïnteresseerde: http://www.dhamma.org )

Soms heb je wel even pauze natuurlijk. Gedurende zo'n pauze mag je even rondlopen op een met touwtjes afgezet stuk grond. (soort walking dead scene als een paar van die vage gasten daar rond schuifelen zonder elkaar aan te kijken :P )

Op deze foto zie je waar ik dan rondschuifelde met op de achtergrond het complex:
Afbeelding

Op deze foto zie je mijn uitzicht:
Afbeelding

Ik zat daar een keer na te denken over mijn hobby en wat mijn volgende scape zou worden..... Totdat ik ineens door had dat ik al die tijd al naar mijn inspiratie zat te staren! Wij gebruiken vaak de prachtige Seiryu stenen waar ik ook een groot fan van ben.... Maar heuvels en bergen zijn vaak helemaal groen omdat ze helemaal begroeid zijn.

Nu wilde ik eerst een replica van deze berg gaan maken en had de lat weer erg hoog voor mezelf gelegd... dat samen met mijn perfectionistische karakter maakte het direct minder leuk. Het is inspiratie! Dus ik kan/mag/wil ermee doen wat ik wil.

Ik had een 2e hands bakkie van 60 x 30 x 35 cm op de kop getikt maar nog geen lavastenen. Gisteren maar eens eindelijk op pad gegaan. Op mijn werk stiekem wat rondgezocht en vond een advertentie op marktplaats. Dit waren echter kleine stenen die ik wel wilde hebben... maar Ik had ook grotere nodig! Toen heb ik die kerel van Aquariumplus.nl gebeld omdat hij vorige keer ook zoveel seiryu stenen had. Hij had nu helaas geen grote lavastenen... maar..... hij gaf me een adresje van een groothandel waar ik goed geslaagd ben!

Ik dus enthousiast van Hilversum naar Amersfoort door naar Ijsselstein en weer terug naar Voorthuizen gereden... Laad ik mijn auto uit en kijk ik naar mijn aanwinst... Ik loop naar binnen naar mijn aquarium... en kijk nog een keer naar mijn aanwinst.... En nu heb ik een KLEIN (kleintje maar) vermoeden dat mijn bak in mijn hoofd toch iets groter was! :shock: :f) :f)

Afbeelding

Nou ja... dan kan ik iig lekker los gaan :f)

Eerst maar eens schoonmaken! Hogedrukspuit erbij....en..... voila die blijkt te zijn overleden. Weten we dat ook weer! Dam maar de tuinslang

Afbeelding

Daarna even een douche met kokend water omdat in die holletjes wat ongewilde bewoners kunnen zitten.

Afbeelding

De bak:

Afbeelding

Ok ik heb al wat gepuzzeld.... de eerste stenen er voorzichtig in.

Afbeelding

Damn dit gaat moeilijk worden dan ik dacht!! :shock:

Ok... doorzetten....
Ik had al mini pelia in huis. (mag ik even reclame maken voor de Gog! Wauw wat een super kwaliteit!)
Dus ja.... dan heb je een enorme steen... leg je er wat minipelia op... En dan wat? Hoe bind je iets op wat loodzwaar is en waar alles in stukjes vanaf valt en wat ook nog eens bijna geen hoekjes heeft om je draad achter te haken....

Afbeelding

Ok 2 uur later..... de hele koffietafel onder de Mini pelia. Water OVERAL! (je moet natuurlijk de minipelia wel nat houden) Ikzelf zeiknat... Stress omdat mijn visdraad elk moment op kan zijn :shock: ... maar we gaan door!

Afbeelding

Een monniken klusje als je bedenkt dat ik alle stenen met Mini pelia wil bedekken..... Maar dat past misschien ook wel bij het verhaal waar ik mijn inspiratie vandaan heb gehaald toch ;)

Vandaag maar eens rustig verder met de volgende steen. Het is een probeersel, wie weet mislukt alles... (dek me nu al in, merk je het? ;) ) Maar ik vind het spannend!

To be continued :w

Berichttitel: Re: New Tank: Vipassana by Dutchy
BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 15:56 
Leerling
 Profiel

Uhm...wist je dat je dit spul (mini Pelia) ook met superglue (10 seconden lijm) kunt lijmen?...zelfs als het nat is...niet teveel lijm gebruiken natuurlijk...het kleurd wit en het deel dat je lijmt vindt het ook niet echt leuk...maar het scheelt een hoop bindwerk....een drupje lijm, een beetje mos...een drupje lijm, een beetje mos...etc

BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 17:22 
Meester
   Profiel

Hey jonge monnik..., leuk verslag!

130.50.50

http://www.youtube.com/watch?v=n4arLXGKLY8

BerichtGeplaatst: vr 20 sep 2013, 22:18 
Beginner
 Profiel

Misschien was het mos inwrijven op de stenen (takashi amano heeft dat ook ooit getoond) en dan een drystart ook een optie?
Best heftig die tien dagen trouwens. Vooral ook dat geen oogcontact lijkt me moeilijk, iedereen die me tegemoet loopt kijk ik in de ogen aan..

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 10:39 
Moderator
Moderator
   Profiel

Haha geweldig verhaal !! :lol: ben benieuwd wat het gaat worden over de steenzetting heb je in die vallei wel kunnen nadenken hé :mrgreen:

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 13:30 
Leerling
 Profiel

Mooi en bijzonder verhaal en vooral een mooie nieuw project ben je gestart!

Wat een klus zeg om dat spul op die steen te binden. Ik heb inderdaad ook gelezen dat secondenlijm veel wordt gebruikt voor dit soort klusjes...

Maar na die 10 dagen mediteren was dit klusje natuurlijk peanuts voor je ;)

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 16:07 
Leerling
 Profiel

Bedankt voor de leuke reacties! :) :d :) :)

Dat van die secondenlijm wist ik niet! Nou ja de grote stenen zijn nu gedaan en die kleintjes zijn wel goed te doen. En ik ben er onderhand ook wel handig in geworden :lol:

Ik ben nog lang niet klaar maar hier is een kleine update van de tussenstand. Alles zit nog wel een beetje onder het bruine stof van de bodem dus daar moet je even doorheen kijken.

Vraagje :!: : De bak is een juwel60 en daar hangt 1 tl balk boven met reflector. Denken jullie dat dit genoeg is of moet ik over naar LED bijvoorbeeld?? :?:

Er komen nog meer kleine stenen bij met mini pelia maar mijn mini pelia is nu op.... haha

Afbeelding

Afbeelding

En? Denken jullie dat het iets gaat worden? :?: :)

.

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 17:39 
Meester
   Profiel

Het wordt altijd iets :d

130.50.50

http://www.youtube.com/watch?v=n4arLXGKLY8

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 22:06 
Beheerder
Beheerder
 Profiel

Zo dat is een leuk scape geworden. Denk dat je kwa verlichting iets zou moeten bij plaatsen.

BerichtGeplaatst: za 21 sep 2013, 22:19 
Leerling
 Profiel

Dank je!

Wat zou je adviseren om bij te plaatsen dan??

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]