Het is do 20 jul 2017, 15:33
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Miroshaki ontmoet Takashi Amano op de Hannover beurs.....
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 23:19 
Beheerder
Beheerder
   Profiel

Donderdag morgen..:

Vroeg opgestaan en alles ingepakt. Goed gekeken of ik het fototoestel bij me had, helaas was die overleden. Een vriend nam zijn toestel mee.
Toen deze bij mij thuis aankwam zijn we meteen vertrokken. het was een lange reis. We waren om half 4 in Hannover in de Messe.

En daarna bij de nog effe kijken bij de ADA-Duitsland stand:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna zijn we naar het mooie hotel "Ramada" gegaan. Kleren uitgepakt en toen een heerlijke pizza gaan eten. En natuurlijk Hannover een beetje verkennen. Daarna vroeg naar bed.

Vrijdag..:

Het had die nacht gesneeuwd:
Afbeelding

We zijn vroeg opgestaan, en in de eetzaal zagen we de man waarvoor ik naar Hannover gekomen was. Ik had natuurlijk mijn Miroshaki shirt aan. Takashi Amano keek me aan en knikte naar me. Hij zat daar te ontbijten omringd door ongeveer 6 Japanners. 2 vrouwen waarvan er een tolk was, 1 camera man, 3 scapers. Na het eten gingen we meteen naar de Messe waar de beurs gehouden werd. Om 11 uur zou Takashi Amano boeken signeren:
Afbeelding

Afbeelding

Hij kwam om kwart voor 11 aan, zag mij, en zei op een gebrekkige manier "Gutte morgen" tegen mij.
Hij keek naar mijn boek en wees naar de bank.
Toen hij het boek ondertekend had kreeg ik een hand. Daarna stond hij op en liet zich fotograferen met 1 persoon. Daarna keek hij mij aan en zei iets in het Japans. De tolk kwam naar me toe en zei me dat ik naast Takashi Amano moest gaan staan. Mijn metgezel maakte er een mooie foto van:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Ben ik gaan lopen door de grote hal. Wat een oppervlakte. Er waren stands met honden, katten, konijnen, muizen, slangen, paarden, enz......... Er was een mooi gedeelte afgezet met Aquarium stands. Alle merken waren aanwezig, Eheim, Dennerle, Sera enz...... Er was ook een gedeelte afgezet voor de scapers, een Nano gedeelte en een gedeelte voor bakken van 1 meter. Bakken die allemaal gescaped moesten worden voor de Contest:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oliver Knott was ook aanwezig als scaper voor het Nano bakje:
Afbeelding

Wat ik niet wist was dat er op deze contest niet echt gescaped werd maar dat er kant en klare bakken van een paar maand oud werden neergezet. Ik had een paar weken terug besloten om ook mee te doen voor de gezelligheid. De organisatie was heel blij met de aanwezigheid van ons. Wij waren de allereerste Nederlanders die mee deden aan deze contest en we werden een beetje door de organisatie in de watte gelegd. Ook de organisatie vond het jammer dat we de regels niet wisten van de contest. Mijn scape was omdat hij pas was opgezet niet zo mooi als al die andere scapes, maar ondanks dat kreeg ik van vele complimenten. Ze vonden het wel iets hebben dat de scape daar in die hal werd gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

De Riccia die ik voor die contest gekweekt had was door de plotselinge kou bruin geworden. Ik heb op die beurs gras gekocht en deze neergezet, maar het effect ging helemaal verloren. Ook was er iets gebeurd met de stenen. Maar ondanks deze tegenslagen was het een fantastische dag. Avonds was er een etentje met de "Garnalenvrienden" en we zaten naast Chris Lukhaup. het was een gezellige maar ook leerzame avond. Terug in het hotel duurde het niet lang totdat ik in slaap viel.

Zaterdag..:

Zaterdag om 11 uur was er een film over de reizen van Takashi Amano, oa over zijn reis naar Borneo. Het was nog mooier omdat Takashi Amano het zelf allemaal vertelde. Natuurlijk werd elke zin vertaald door een tolk. We zagen foto's van natuur, onderwater, maar ook van zijn bakken scapen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We konden vragen stellen en hij stelde vragen aan het publiek maar ook aan mij persoonlijk. Hij had een bak gemaakt vol met houtwortel, echt propvol. en hij vroeg aan mij of dat teveel hout was in die bak. Ik zei ja, en hij zei dat dat een goeie gedachte was. Op de volgende foto bond hij mos op verschillende plaatsen van het hout. Ook plaatste hij wat Anubias, Bolbitis en Mini Varen tussen de takken in. Glossostigma aan de voorkant. Toen kwam een foto van een paar maanden later. Er was bijna geen tak meer zichtbaar, door de takken van het hout vielen er overal schaduwplekken en dit creëerde een soort grot of inham. Heel apart.
S'middags zagen we dat de jury van de Nano en de gewone bakken bestond uit o.a. de ere gast Takashi Amano:
Afbeelding

Afbeelding

Enkele Nano's en Eheim scapes:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De prijzen:
Afbeelding

Rond 3 uur was de workshop van Takashi Amano. In die 2 uur heb ik heel veel geleerd van deze grote meester. Video kijken op YouTube is leuk maar om deze man bezig te zien in life is gewoon prachtig. We hebben er meerdere foto's ervan gemaakt,ook met het eindresultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen het afgelopen was zijn we nog naar de nano's gaan kijken en zijn we daarna naar de aquastands gegaan. Vele contacten gelegd...
Avonds was de scapers-avond en die was reuze gezellig. Takashi Amano was ook aanwezig. We hebben veel gepraat met de fotografen, ook met Chris Lukhaup en met Poolse scapers. Oliver Knott was ook heel gezellig en toen ik hem vroeg om weer te jureren dit jaar voor de Miroshaki Aquascaping Contest 2012 zei hij meteen ja.... Deze avond duurde tot in de kleine uurtjes en ik was blij mijn bedje te zien.

Zondag..:

Deze morgen konden we uitslapen maar we moesten wel om 12 uur uitchecken uit hotel. In de eetzaal kwamen we zelfs een lid van Miroshaki tegen nml. Claudia.’s Middags was de Garnalen wedstrijduitslag.
Vele mensen die hun mooiste garnalen en slakken meegenomen hadden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb die dag nog een aantal foto's gemaakt van de beurs.
Chris Lukhaup aan zijn garnalenstand:
Afbeelding

Hier een kleine indruk van de beurs op zondagmiddag:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om half 7 was het afgelopen en rond 9 uur naar huis toe. Onderweg nog heerlijk gegeten en een paar keer gestopt voor een kopje koffie. Na even gestopt te zijn bij een Garnalen kweker waren we om half 2 ‘s nachts thuis.
Het was een vermoeiende 4 dagen maar ik had het voor geen goud willen missen.

Het Nederlands Amanoforum heeft contact gehad met Mr. Takashi Amano, de eregast van dit forum............

Groetjes mickey :)

Wekelijks vrijdag tot en met zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur
Komt u van ver, neem dan even contact met ons op:
(06) 38 37 87 83
Vanuit buitenland:
+31 6 38 37 87 83
Ook geopend op afspraak.

Berichttitel: Re: Miroshaki op Hannover beurs...
BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 23:43 
Leerling
 Profiel

Prachtig weekend!!! :d
Mooie foto's!!! :d

BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 23:44 
Moderator
Moderator
   Profiel

Erg mooi fotoverslag !! :d :d wat een ervaring hé ...het was blijkbaar wel de moeite om de afstand te rijden !! :shock:

BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 23:49 
Beheerder
Beheerder
   Profiel

Dank je wel Gog, er komen zaterdag nog meer foto's..... ;)
het was een fantastisch weekend Johan, ik zou het meteen weer doen, en ik denk Paul ook............ :)

Wekelijks vrijdag tot en met zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur
Komt u van ver, neem dan even contact met ons op:
(06) 38 37 87 83
Vanuit buitenland:
+31 6 38 37 87 83
Ook geopend op afspraak.

BerichtGeplaatst: do 02 feb 2012, 23:55 
Groentje
 Profiel

Zoals Mickey al zei we zouden het zo weer doen, het was zwaar

Het volgende zware project ben ik mee bezig eindelijk mijn nieuwe website de lucht in

Ik zou het zelf leuk vinden als we volgend jaar met meer mensen van het forum naar de wedstrijden gaan en dat er ook mensen mee gaan scapen met de wedstrijd

Want ook de Nederlanders kunnen naast de vooral Duitse en Poolse scapers daar best wel wat bereiken

Paul

BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 00:40 
Leerling
 Profiel

siergarnalen schreef:
Want ook de Nederlanders kunnen naast de vooral Duitse en Poolse scapers daar best wel wat bereiken

Zekerrr!

BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 10:07 
Groentje
 Profiel

Mooi verslag. Klinkt (en ziet er uit) als een goed weekend!

Die Eheim bak nr 12. Wauw.

BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 10:39 
Beheerder
Beheerder
 Profiel

Mooi verslag. :d

BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 12:15 
Beginner
 Profiel

mooie reportage mooi om mee te maken lijk mij :d

BerichtGeplaatst: vr 03 feb 2012, 17:51 
Beginner
 Profiel

Wauw Mickey, zo te zien en lezen was dat een heel leuke beurs! :d

Moet fantastisch zijn om Amano Himself bezig te zien :shock:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]