Het is vr 21 jul 2017, 19:49
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mirohaki op de 21-ste Holland Koi Show
BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013, 10:46 
Schrijver
   Profiel

Afbeelding

Al op TuinIdee in 's Hertogenbosch nodigde Toën Feyen het Miroshaki Scapers forum uit om ook tijdens de Holland Koishow in de Kasteeltuinen van Arcen een stand te bemensen en enkele aquaria in te richten. Nu was het niet de eerste keer dat Mickey Paulssen daar aanwezig was dus stemde ze toe. En dan begint het organiseren. Toën Feyen had zelf nog een drietal grote aquaria die hij neer kon zetten en ook Mickey Paulssen had nog wat bakken en bakjes. http://www.hsaqua.nl stelde enkele Tico's 20, voedingsbodem en afdeksubstraten in ruime hoeveelheden ter beschikking. Plantensponsor http://www.123plant.com had die dag al een vijftal dozen met planten afgeleverd. Mickey was weer zeer goed te spreken over de kwaliteit ervan. De submers gekweekte planten blonken van gezondheid en dit beloofden mooie scapes op de show.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.123plant.nl voorzag Miroshaki van uitstekend plantmateriaal

Ron Senders van http://www.haro-tuinenvijver.nl zou ervoor zorgen dat het een en ander in de aquariumtent zou komen. Dit werd misschien nog wel het grootste avontuur.
Ron moest op de dinsdag voor de show, gewoon een tuin aanleggen in Soest daarna richting Stein komen om de boel op te halen. Om kosten voor het Miroshaki scapersforum te besparen had Mickey een caravan geleend die naar de camping "Naby de Fossa Eugenia" gebracht moest worden. Nu had Ron zijn auto vol geladen om de stand op een Japanse manier op te leuken en Mickey had zo haar eigen spullen klaar staan: lege aquaria, lampjes, stenen, hout en dergelijk. Om ruimte te maken in de auto, we moesten nu eenmaal zitten, werden veel spullen in de caravan gezet. Eenmaal op de camping (een uur 's nachts) moest alles weer in de auto zodat we de spullen naar de showground konden brengen. De bewaking wees ons een tent vlakbij de exposanten ingang aan waar we de spullen konden neerzetten.

Afbeelding
Tot op het laatste steentje veilig in een tent

Tijdens het uitladen was het vooral uitkijken bij de kleine steentjes. Mickey had alles immers persoonlijk uitgezocht en ze zou zeker weten, net dat ene gevallen steentje missen. Gelukkig hadden de mensen van de bewaking stevige zaklampen zodat alles werd terug gevonden. De volgende ochtend bracht ik alles samen met Mickey naar de aquariumtent. Van de Nishikigoi Vereniging Nederland had Miroshaki een geweldige stand gekregen. Een groot vierkant centraal in de Aquariumtent. Vier tafels met op drie hoeken ervan een aquarium. Op de vierde hoek het verkooprek zette we het verkooprek van 123plant.nl zodat de bezoekers de planten goed konden zien.

Afbeelding
Centrale plaats in de aquariumstand.

Mickey begon met het prepereren van de New Forrest. Dit wil zeggen: de hardscape van de The Forrest maar dan met nieuwe beplanting. Na terugkomst Nadat Mickey teruggekomen was van enkele weken vakantie bleken alle planten in the Forrest afgestorven. Te warme dagen en te weinig verzorging zijn nooit goed voor een aquarium.
De stand kreeg verder een Japanse uitstraling. In een van de hoekaquaria werd getracht een hardscape te maken van versteend hout.

Afbeelding

Mickey ging de gehele dag door met scapen en aan het eind van woensdagavond, het was al weer donker stond er voor de bezoekers al heel wat om te bekijken. Gelukkig werden we door de vrijwilligers van de koivereniging uitgenodigd om mee te eten anders was het echt nachtwerk geworden.

Het viel me (schrijver van dit verslag) ook tijdens tuinidee al op hoeveel werk het is om een scape op te zetten. Natuurlijk kan je tijdens beurzen snel resultaten zien te bereiken maar dan hou je de bezoekers voor de gek. Miroshaki gaat er van uit dat planten met het pincet worden ingebracht en niet met een verstopt loodje op hun plaats worden gehouden. Ik spreek hier dan ook mijn bewondering dat zowel op TuinIdee (lees mijn verhaal nog eens terug op de Facebook pagina van Miroshaki) als hier op Arcen, kunstwerken onstaan die werkelijk beklijven. Op TuinIdee was het Summertime en tijdens de koishow werd het Anubias Wood.

Afbeelding

Summertime door Mickey gemaakt op TuinIdee

Rondom kwamen ook de andere stands tot leven. De aquararia voor de Holland Shrimp Show werden in orde gebracht voor de garnalen wedstrijd. Het ingenieuze systeem voor de Holland Betta Show werd opgesteld en de vats voor de monstuoziteiten goudvissen werden vol water gezet. Langzaamaan kwam de Holland Aquarium Show tot leven. Veel mensen van het garnalen en kreeftenforum kwamen een praatje maken met Mickey. Stan van Emaraldking-Aquatics bleek een oude bekende.
Ook in de stand van het Miroshakiscapers forum vond een heuse koishow plaats. Mickey, door mij een beetje aangestoken met het koivirus had de laatse weken zeven tekeningen gemaakt van Grand Champions van de All Japan Koishow. De tekeningen werden door vele hobbyisten bewonderd. Bekende juryleden als Stefan Malm, Bernie Woollands, spraken hun bewondering uit. Mickey vertelde me overigens dat ze eventueel bereid is om koi in opdracht te tekenen.

Binnenkort verschijnt deel 2 van Miroshaki op de Holland Koishow. Daarin zal ik de vrijdag omschrijven…. De dag dat de eerste bezoekers kwamen.

Afbeelding

Afbeelding

Tekst: Hugo J. Smal
Foto's: Rene Gerritzen, Emeraldking Aquatics en Hugo J. Smal

Berichttitel: Re: Mirohaki op de 21-ste Holland Koi Show
BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013, 13:31 
Beheerder
Beheerder
 Profiel

Leuk verslag Hugo :d

BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013, 20:20 
Moderator
Moderator
   Profiel

Knappe stand !! :shock: Summertime is mooi gemaakt Mickey :d Het is héél véél werk zo een stand...sorry dat ik er niet bij kon zijn.

BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013, 20:29 
Beheerder
Beheerder
   Profiel

Ik heb je echt gemist Johan....!
Een bak gescaped door jouw zou fantastisch zijn geweest maar ik ben ondanks alles heel tevreden over die week op Arsen. Veel mensen leren kennen, mensen die ons forum wel heel erg belangrijk vinden. Leuke vrienden ontmoet van Hugo en hele leuke contacten gelegd. Zelfs nu persoonlijk een sponsor leren kennen van Miroshaki....... ;)

Wekelijks vrijdag tot en met zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur
Komt u van ver, neem dan even contact met ons op:
(06) 38 37 87 83
Vanuit buitenland:
+31 6 38 37 87 83
Ook geopend op afspraak.

BerichtGeplaatst: di 03 sep 2013, 21:52 
Schrijver
   Profiel

Wie bedoel je Mickey

Trek ik onkruid uit
Me I am just the lawnmower
You can tell it by the way I walk

Volg mij ook op: https://www.facebook.com/HugoJ.Smal
en op twitter: @HugoSmal

BerichtGeplaatst: wo 04 sep 2013, 01:28 
Beheerder
Beheerder
   Profiel

Fam. Smulders, de sponsor van de Tico's aquaria..... ;)
123 plant kon/ken ik natuurlijk al.

Wekelijks vrijdag tot en met zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur
Komt u van ver, neem dan even contact met ons op:
(06) 38 37 87 83
Vanuit buitenland:
+31 6 38 37 87 83
Ook geopend op afspraak.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]