Het is do 29 jun 2017, 06:30
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Functioneerd iets niet .... plaats het hier.
BerichtGeplaatst: di 08 apr 2008, 20:03 
Groentje
 Profiel

Hallo,

Bij het plaatsen van een link in een onderwerp, wordt de internet-pagina achter de link geopend in dezelfde pagina van het forum. Dus als je terug wil naar het DIT forum dan moet je op het pijltje terug klikken of moet je een nieuwe pagina openen.

Misschien is het handig om de link in een onderwerp in een nieuwe pagina te laten openen. Het voordeel hiervan is dat je je forum pagina open blijft.

Gr VeldmousAmano

Berichttitel: Re: Functioneerd iets niet .... plaats het hier.
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 12:22 
Groentje
 Profiel

Ik wilde ditzelfde net gaan opperen omdat mij dit ook al een tijdje opvalt.

Als de links in een aparte tab geopend worden, voorkomt dat ook dat mensen gaan dwalen en blijft de aandacht bij het forum.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 13:24 
Leerling
 Profiel

Als je op een link klikt, klik dan niet met de linker muisknop maar de scroll knop.
Of met de rechtermuisknop en dan 'openen in nieuw tabblad'.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 13:40 
Groentje
 Profiel

er zit geen scroll knop op een laptop :roll:
Er is nog wel een alternatief.. namelijk CTRL + linker muisknop.

dit zijn echter allemaal extra handelingen die je wel moet weten en die niet voorkomen dat een gebruiker gaat dwalen.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 15:17 
Meester
   Profiel

Functioneert gewoon zoals het bedoeld is. :)

Zal phpBB moeten passen. wat ik nu doe is gewoon rechtermuisknop en dan openen in nieuw venster, of nieuw tabblad.

Deze template is gebaseerd op prosilver, lees hier waarom het zo is gemaakt; Koppelingen_in_nieuw_venster_(phpBB3)

"Hier is bewust voor gekozen. De ontwerpers van prosilver hebben zich strict aan de richtlijnen voor XHTML 1.0 gehouden; dit zijn regels, opgesteld door het World Wide Web Consortium. XHTML is vrijwel hetzelfde als gewone HTML, maar wordt ook begrepen door XML-browsers. Omdat XML-browsers heel strikt zijn, zullen deze een foutmelding opleveren, wanneer de code niet precies volgens de richtlijnen is geschreven. "

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:17 
Groentje
 Profiel

ik blijf erbij dat het een fout is.

Je leest ook nooit in een magazine dat je voor verdere info een ander magazine moet lezen..
dat zou dom zijn want dan lees je het magzine niet meer wat je heb weg gelegd.

En hetzelfde geld voor een website die niet meer op je scherm staat.

bijvoorbeeld dit scenario.
Iemand googled op amano, komt hier direct in een topic terecht en klikt weer op de eerste link die er aangeboden wordt.
Die GAST zie je nooit meer terug omdat die ze eerste refentie al kwijt is en slaat enkel het resultaat van de link op in de bookmarks.

Zie ook de tekst die je verder weg gelaten hebt uit je quote.
Citaat:
Hier is bewust voor gekozen. De ontwerpers van prosilver hebben zich strict aan de richtlijnen voor XHTML 1.0 gehouden; dit zijn regels, opgesteld door het World Wide Web Consortium. XHTML is vrijwel hetzelfde als gewone HTML, maar wordt ook begrepen door XML-browsers. Omdat XML-browsers heel strikt zijn, zullen deze een foutmelding opleveren, wanneer de code niet precies volgens de richtlijnen is geschreven.

Is dat erg? Niet echt. Vrijwel iedereen surft op het internet met een browser, die ouderwetse HTML prima begrijpt. Mogelijk zal XML in de toekomst HTML gaan verdringen, maar zeker niet in de komende jaren.

De reden dat XHTML verbied om links in een nieuw venster te openen is dat het uitgangspunt van die standaard is dat de gebruiker zelf de keuze moet hebben hoe hij/zij een link opent. Er zijn hele (bijna religieuze) discussies op Internet te vinden over wat nu beter is.

Die reden kan je op een forum dus verwerpen omdat het op een forum juist wenselijk is dat de gebruikers niet steeds heen en weer moeten fietsen op zoek naar het topic waar ze net vandaan kwamen.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:27 
Meester
   Profiel

Denk dat je niet helemaal weet waar het over gaat, het is geen fout

Validate Strict xhtm mag je geen _blank gebruiken, dan zal je pagina geen The W3C Markup Validation krijgen, makers van de template wilde zo goed mogelijk programmeren volgens de strict xhtml.

Is dus geen fout, maar een voorschriften van strict xhtml, heel bewust gekozen om het zo te doen, maar je mag er van denken wat je wilt natuurlijk. :mrgreen:

Edit/

Kan het zo aanpassen, is zo gedaan, maar het is geen fout dat wilde ik even uitleggen.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:32 
Groentje
 Profiel

sorry.. heb nog wat bijgewerkt in m'n vorige post.

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:36 
Meester
   Profiel

Maakt niks uit, ik zag het al dat er stukje bij was gezet. ;)

Probleem is niet dat het niet kan, kan zelfs op meerder manieren, maar de makers van de template hebben zich juist bewust aan de regels gehouden die strict xhtml voorschrijven, is overigens erg netjes van ze, veel programmeurs doen maar wat.

Edit/

Even iets anders, heeft je pc geen page up en down, en home en end, en pijlen toetsen om te scrollen en je pc te bedienen zonder muis?

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:48 
Groentje
 Profiel

ben ik ook wel met je eens dat ze dat zo netjes doen en dat w3 er ook niet voor niks is.. anders krijg je nog website's die alleen nog in Internet Explorer werken.

maar als ik het zo ff snel doorneem komt dat xml er de komende jaren nog niet en snap ik de drukte niet zo.

Edit> tuurlijk heb mijn lappie die toetsen en gebruik ik die regelmatig. Er hangt echter geen muis aan want dat vind ik te lastig op de bank en gebruik gewoon het touchpad. Nu kan ik met het rechter gedeelte van de touchpad wel scrollen maar zit er geen 3e muisknop op.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]