Het is za 27 mei 2017, 05:24
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Duality in Balance
BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 09:41 
Leerling
 Profiel

Nog wat Iphone fotos..

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: di 03 maart 2015, 09:56 
Leerling
 Profiel

Aankomende Vivarium beurs ga ik op strooptocht naar wat kleinere stukjes Spiderwood en het stuk helemaal rechts wil ik vervangen door een kleine kopie van het grote stuk. Dat stuk buigt nu naar beneden daar waar die naar boven toe zou moeten buigen.

Ik heb de Hydrocleis nymphoides en de Glossostigma elatinoides toegevoegd en heb besloten nog wat Eleocharis acicularis te bestellen.

De actinic blue light van 39W heb ik eruit gehaald, de simulans zijn al veel minder gestresst. De bak ging van 2 X 39 W :shock: :shock: op 81 liter naar 1 X 39W 10000K op 81 liter. :mrgreen:

BerichtGeplaatst: za 07 maart 2015, 11:06 
Leerling
 Profiel

Zo dat heb je mooi gebouwd hoor!! Mijn complimenten! :d

BerichtGeplaatst: ma 09 maart 2015, 19:10 
Leerling
 Profiel

Na een first time trip naar Utaka in Amersfoort afgelopen zaterdag ben ik nu in het bezit van een koppel Apistogramma baenschi inka ! :lol: :P :P :d 8-) Ze waren precies de goede aankoopleeftijd en er is ook een koppel meegegaan voor Nick zn aquascape 90x50x50. Die is momenteel under construction..

Super vette winkel(tje) met een kelder die aanvoelde als een segment van een dierentuin, maar dan in een Zuid Amerikaans jasje. :mrgreen:
Ook nog de 3 geplande Paracheirodon simulans toegevoegd. Wat sakuras hebben hun weg ook al gevonden. De planten slaan goed aan, ik overweeg nog wel de 10.000K te vervangen door een 6500K T5 lamp.
Fotos zullen volgen!

BerichtGeplaatst: ma 01 feb 2016, 18:15 
Leerling
 Profiel

Eindelijk een foto update.

Momenteel zwemt er een koppel A. baenschi waarvan de F1 (2 mannen en 7 vrouwen) inmiddels naar Nick zn 90x50x50 Aquascape zijn verhuisd. Een drietal Paracheirodon axelrodi, een viertal Paracheirodon innesi en vijf stuks Paracheirodon simulans. De vuurgarnalen zijn op brute manier afgemaakt of tot wanhoop gedreven door de vrouwelijke A. baenschi tijdens de paai. Resulterend in meerdere gedroogde garnalen naast de bak verspreid over 2 jaar. Affin, door de plaatsing van de bak en een kast kan ik niet optimaal frontal shots maken dus vandaar de panorama foto.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb recent nog wat frutselspiderwood toegevoegd rechts ipv het ene stuk dat er lag. Een van de kardinalen heeft rare kleine cystes in de oksels, dus wellicht komt er een etnische zuivering aan. Wel jammer want ik wilde net de school gaan uitbreiden na het overplaatsen van de resterende F1 A. baenschi. Even afwachten dus maar.

BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2016, 11:51 
Beheerder
Beheerder
 Profiel

Je bak ziet er goed uit hoor. :d

BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2016, 19:04 
Meester
   Profiel

Prachtig mooi!
Ik droom al van de volgende foto's met vollere bossen varens....
Hoe fraai zal de bak dan weer zijn!?

130.50.50

http://www.youtube.com/watch?v=n4arLXGKLY8

BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 23:08 
Moderator
Moderator
 Profiel

ruson schreef:
Eindelijk een foto update.

Momenteel zwemt er een koppel A. baenschi waarvan de F1 (2 mannen en 7 vrouwen) inmiddels naar Nick zn 90x50x50 Aquascape zijn verhuisd. Een drietal Paracheirodon axelrodi, een viertal Paracheirodon innesi en vijf stuks Paracheirodon simulans. De vuurgarnalen zijn op brute manier afgemaakt of tot wanhoop gedreven door de vrouwelijke A. baenschi tijdens de paai. Resulterend in meerdere gedroogde garnalen naast de bak verspreid over 2 jaar. Affin, door de plaatsing van de bak en een kast kan ik niet optimaal frontal shots maken dus vandaar de panorama foto.

Afbeelding

Ik heb recent nog wat frutselspiderwood toegevoegd rechts ipv het ene stuk dat er lag. Een van de kardinalen heeft rare kleine cystes in de oksels, dus wellicht komt er een etnische zuivering aan. Wel jammer want ik wilde net de school gaan uitbreiden na het overplaatsen van de resterende F1 A. baenschi. Even afwachten dus maar.

Hoi, heb je nog een update voor ons? Nog actief bezig er mee hoop ik?

BerichtGeplaatst: za 10 dec 2016, 17:25 
Leerling
 Profiel

Hi Walter!

Uiteraard draait deze bak nog..

Even een update van het bestand;

Vissen:

- Koppel Apistogramma baenschi
- Juveniele man Apistogramma mendezi (wildvang)
- Juveniele man Apistogramma agassizii ?? var. ?? (wildvang)
- Paracheirodon innesi var. diamant
- Paracheirodon innesi
- Paracheirodon axelrodi
- Paracheirodon simulans
- Koppel Inpaichthys kerri
- Inpaichthys kerri var. super blue

Planten:

- Microsorum pteropus var. windelov
- Vallisneria nana
- Echinodorus tenellus
- Sagittaria subulata
- Vesicularia sp. China moss
- Bolbitis difformis
- Hydrocotyle verticillata

Hardscape (nog steeds)

- Spiderwood
- Seiryu stone
- ADA Amazonia

Ik ben momenteel bezig met de toevoeging van kleine stukjes spiderwood om een meer "rooty" effect te krijgen.

Verlichting:

- 1 x 10000 K, T5 HO (High Output)
De 6500 K T5 gaan besteld worden.

Door mijn nieuwe baan (werkzaam als junior purchaser bij een van de grootste groothandels in tropische vissen) weer erg druk in de weer met het aquarium. De planten lopen iets terug door meer focus op de vissen. De Hydrocleis nymphoides is niet meer en de Microsorum pteropus trident is door afname in het CO2 gehalte ook heen gegaan.

De koningszalmen zijn drukker en brutaler dan verwacht dus wellicht gaan deze etnisch gezuiverd worden. De wildvangers Apistogramma doen het goed en aangezien het koppel baenschi al wat ouder aan het worden is leek het me een goede aanvulling. De mendezi is al gedetermineerd alleen de agassizii? blijft onzeker. Wachten dus totdat er meer kleur en volwassenheid in komt. Nog steeds niet in de gelegenheid geweest om goede spiegelreflex fotos te maken.

Door mijn nieuwe baan (en de immense hoeveelheid beschikbare vissoorten) is ook het idee ontstaan om in de toekomst een Hillstream scape te maken met voornamelijk steen (Hakkai geinspireerd ergens uit een Europese rivier) en grind. De scape zal gericht zijn op zuurstofrijk water en stroming. Vissen als Gastromyzon punctulatus en Protomyzon pachychilus lijken mij onwijs toffe soortjes die het in een dergelijk biotoop goed zullen doen.

Ik zal weer snel een foto update maken. To be continued...

BerichtGeplaatst: di 20 dec 2016, 17:21 
Groentje
 Profiel

Dat blijft een schitterende bak, ook ik zou er graag een update van zien!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]