Het is di 17 okt 2017, 08:59
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eerste keer...
BerichtGeplaatst: vr 07 feb 2014, 11:30 
Leerling
 Profiel

Erg mooi! :mrgreen: Persoonlijk vind ik die zwarte achtergrond helemala niets.. Maar dat is een kwestie van smaak..

BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2014, 20:14 
Groentje
 Profiel

Tijd vliegt...

Dus even tijd voor een snelle update,nadat werd wel weer eens tijd!
Wat is er veranderd? Niet veel! Foto's zijn gemaakt met een iPad, niet van beste kwaliteit...helaas.

Bakje draait nog steeds erg goed, al zeg ik het zelf. Mijn vuurgarnalen maken langzaam plaats voor crystal reds, bij iedere waterwissel hevel ik wat vuurtjes af zodat de crystals de overhand gaan krijgen. Heb er nu 18 in zitten maar ik zie ze helemaal niet wanneer het licht aan is. Ze komen te voorschijn wanneer het donker is, jammer!

De HC wordt eens in de vijf à zes weken gesnoeid, het naaldgras word dan ook gekortwiekt en heb ik helaas nooit meer zo vol gekregen als in het begin. Waarschijnlijk ten gevolge van het vele kortwieken.

Mijn Seiryu stenen zijn ietwat groen van de als maar dit wordt niet meer en ook niet minder, ik vind het prima. Water wissel, eens per week en dan gaat er ook een lading voeding in voor de planten. Noem het mijn eigen E.I. Want ik meet helemaal niets en volg ook geen schema's.

Dan nu de beloofde foto's van slechte kwaliteit. HC moet gesnoeid worden en het water is wat troebel omdat ik zojuist ijzer heb toegevoegd. Mijn glaswerk is ook weer vernieuwd want mijn aanzuig was al vrij snel gebroken.

Ps. Ik geniet volop van alle nieuwe en bestaande projecten die te zien zijn op het forum, wat hebben we toch een fijne hobby! :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 19:56 
Moderator
Moderator
 Profiel

Niekserr schreef:
Waarom easycarbo als je co2 toevoegt?
Easycarbo is toch gewoon een CO2 vervanger?

Voor 50% waar, easycarbo is ook echt een andere soort C02 wat planten zeker waarderen, algjes houden hier niet van.
Nooit gebruiken met Vallisneria, die gaan dood door Easycarbo.

BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016, 20:07 
Moderator
Moderator
 Profiel

2beme schreef:
Tijd vliegt...

Dus even tijd voor een snelle update,nadat werd wel weer eens tijd!
Wat is er veranderd? Niet veel! Foto's zijn gemaakt met een iPad, niet van beste kwaliteit...helaas.

Bakje draait nog steeds erg goed, al zeg ik het zelf. Mijn vuurgarnalen maken langzaam plaats voor crystal reds, bij iedere waterwissel hevel ik wat vuurtjes af zodat de crystals de overhand gaan krijgen. Heb er nu 18 in zitten maar ik zie ze helemaal niet wanneer het licht aan is. Ze komen te voorschijn wanneer het donker is, jammer!

De HC wordt eens in de vijf à zes weken gesnoeid, het naaldgras word dan ook gekortwiekt en heb ik helaas nooit meer zo vol gekregen als in het begin. Waarschijnlijk ten gevolge van het vele kortwieken.

Ps. Ik geniet volop van alle nieuwe en bestaande projecten die te zien zijn op het forum, wat hebben we toch een fijne hobby! :)

Wat ik mij afvraag met zo´n mooie grasmat is of er genoeg zuurstof onder komt? Is dit een rare vraag van mij?
wat gebeurd er met poep en etensresten wat onder de HC komt? Gaat dat niet schimmelen of rotten?

PS, schitterende bak!! Nog steeds zo mooi.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]