Het is do 24 aug 2017, 05:48
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eerste keer...
BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013, 12:17 
Groentje
 Profiel

Ps. Heb nog geen achterwand, wat je ziet is de achterwand van de stucadoor! (De muur dus) ga een zwarte folie plaatsen, lijkt mij het mooiste. In ieder geval mooier dan blauw, smaken verschillen hierover denk ik.

BerichtGeplaatst: ma 04 nov 2013, 13:58 
Moderator
Moderator
   Profiel

Ik zou niets tegen het glas plakken, en losse plaat met de kleur naar keuze geeft een veel beter effect, en is makkelijker eens te veranderen en kan je veel creatiever mee zijn. ;)

BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 11:30 
Groentje
 Profiel

Even een kleine update van het aquarium nu:
Afbeelding

Licht brand van 09:00/17:00. Lees hier verschillende zaken over, bijvoorbeeld met een pauze van drie a vier uur. Van 08:00 tot 12:00 en van 16:00 tot 20:00. Weet zelf niet wat wijsheid is, nadeel nu is wel dat ik in de avond niet kan genieten om de verlichting om 17:00 uitgaat. Kwa waterverversing af aan het bouwen naar een keer per week, was nog twee keer. Geen spatje alg te zien! Of dit zo blijft? Voeg naast co2, zonder nachtstop om de dag een halve ml. Easycarbo toe en na een verversing van ongeveer 40 a50% 6ml profito toe. HC is twee keer gesnoeid en zoals je kan zien op de foto blijft de linker pluk naaldgras wat achter op de rechter.

Hoor graag jullie wijze adviezen...

BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 11:32 
Groentje
 Profiel

@Johan: zwarte achterplaat geplaatst, van dik karton. 1,29 bij de Bruna. Zo kan ik nog eens wisselen, bedankt voor de tip!

BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 22:48 
Moderator
Moderator
   Profiel

Ziet er heel goed uit moet ik zeggen :shock: , de bak staat bijna op zijn punt om de top foto te nemen. :)

Tips voor nog beter foto: alle techniek eruit (buiten lily pipes) waterlijn nog wat hoger brengen , zien dat het glas volledig proper is en dat je niet in de lamp kijkt. En dan meedoen aan een wedstrijd , als er binnenkort nog ergens eentje is. ;)

BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 01:04 
Groentje
 Profiel

Hoi Johan, bedankt voor je compliment :d glas was inderdaad vies. Zal komende week in een donkere kamer eens wat foto's maken.
Meedoen aan een wedstrijd :shock: als jij weet waar ik foto's in kan sturen dan zou ik uit nieuwsgierigheid wel eens willen weten hoever de bak komt?! Nogmaals ik heb nog niet eerder iets gedaan met aquascapen...ik hobby maar wat!

BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 15:00 
Groentje
 Profiel

Yes! :lol: moest het toch gelijk even kwijt. Zojuist enkel minuscule garnalen gespot in mijn aquarium. Ze hebben zich voortgeplant, heb er zo snel een stuk of 8 gezien...Je leest het veel en zo moeilijk is het dan ook niet maar de eerste keer blijft toch een aparte ervaring.

BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013, 11:21 
Leerling
 Profiel

Ziet er super uit! Dat naaldgras aan de achterkant brengt me op ideeen.
En beschuit met muisjes! Leuk he als je huisdieren zich voort gaan planten. Dan gaat het echt leven voor mijn gevoel. Top!

BerichtGeplaatst: do 14 nov 2013, 11:21 
Leerling
 Profiel

Oh trouwens.... zorg wel dat die kleine rakkers ook iets te eten hebben ander ben je ze weer kwijt!

BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 00:06 
Groentje
 Profiel

Hoi Dutchy, bedankt voor je compliment! Je eigen bakjes mogen er ook zeker wezen, leuke projectjes en verhalen van je reizen!

Ik geef de garnalen om de dag een garnalentablet, weet eerlijk gezegd niet of de kleintjes er van mee eten...heb het nog niet gezien. Ze scharrelen flink op en tussen de HC. Zijn nu ongeveer 5mm, soms zie ik ze, soms niet. Ben benieuwd of ze net zo mooi knalrood worden als mijn sakuras of dat het meer vuurtjes gaan worden...ben benieuwd.

Vanmorgen bij verversen en schoonmaak is helaas mijn glazen inflow gebroken :( Heb hem iets te lomp uit de zuignap getrokken en sloeg toen tegen de binnenkant van de bak kapot. Onderste deel van waar de inkepingen zitten is gebroken, gaat weer geld kosten....helaas! Heb er maar een stuk gaas omheen gedaan met elastiek, niet echt een aanvulling in de bak kwa zicht.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]