Het is zo 20 aug 2017, 02:56
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Eerste keer...
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 00:19 
Moderator
Moderator
   Profiel

Pff.. toch fragiel die dingen, ik vrees dat het hier ook niet lang zou leven :mrgreen:

BerichtGeplaatst: di 19 nov 2013, 10:50 
Leerling
 Profiel

Oh damn! Nou ja bedenk maar dat het fijn is dat je peesjes in je hand nog heel zijn :d

Waar gewerkt wordt daar gaan dingen kapot!

BerichtGeplaatst: do 21 nov 2013, 22:01 
Beginner
 Profiel

Bakje ziet er goed uit!

BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 10:47 
Groentje
 Profiel

Al weer enige tijd geleden dus tijd voor een update...
Bakje draait nog steeds prima al heb ik minimaal last van wat groene alg op mijn stenen, hindert niet echt zolang het geen algenexplosie wordt. Inmiddels heb ik helaas afscheid moeten nemen van een aantal van mijn Sakuras, natuurlijke dood? Ter compensatie heb ik nu een tweede lichting jonge garnalen, de eerste zijn grotendeels uitgegroeid tot red-rili (althans daar lijken ze erg veel op). Heb de HC al twee keer fors gesnoeid en ook het naaldgras heeft al een terugknip sessie achter de rug.

Twee weken geleden in de avond vond ik al mijn blauwe neon's meer dood dan levend op de bodem hangen, sommige hingen zijlings en zweefde op de watercirculatie mee door het aquarium! Gelijk een 50% waterwissel gedaan en als een wonder zwom alles binnen 15 min weer vrolijk rond, alsof ze langzaam weer tot leven kwamen. Geen van mijn garnalen hadden ergens last van en scharrelden vrolijk door, dit laatste vond ik vreemd aangezien vaak je garnalen erg gevoelig zijn. Maar goed, alles heeft het overleefd, wat het geweest kan zijn, geen idee!

Foto is net voor kerst en voor de grote snoei gemaakt, zal binnenkort even een fotoupdate geven wanneer ze weer kort zijn.

Aan bemesting gebruik ik enkel nog de co2, 2bellen per 3 seconden ongeveer. Hiernaast de profito en easycarbo. Waterwisssel 30 a 40% om de 4 a 5 dagen.

Afbeelding

BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014, 11:47 
Gezel
 Profiel

ik ben der ff stil van :d :d

BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014, 21:12 
Moderator
Moderator
   Profiel

Erg mooi !! :d

BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014, 13:23 
Groentje
 Profiel

Helemaal TOP!! Vooral dat lange naaldgras op de achtergrond vind ik een topper!!

Grt. Ruud

BerichtGeplaatst: ma 03 feb 2014, 09:19 
Groentje
 Profiel

2beme schreef:
...Twee weken geleden in de avond vond ik al mijn blauwe neon's meer dood dan levend op de bodem hangen, sommige hingen zijlings en zweefde op de watercirculatie mee door het aquarium! Gelijk een 50% waterwissel gedaan en als een wonder zwom alles binnen 15 min weer vrolijk rond, alsof ze langzaam weer tot leven kwamen. Geen van mijn garnalen hadden ergens last van en scharrelden vrolijk door, dit laatste vond ik vreemd aangezien vaak je garnalen erg gevoelig zijn. Maar goed, alles heeft het overleefd, wat het geweest kan zijn, geen idee!

Het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit las was je CO2, misschien staat deze iets te hoog.

Bak ziet er mooi uit!

BerichtGeplaatst: di 04 feb 2014, 20:03 
Groentje
 Profiel

Omegatron schreef:
Het eerste waar ik aan moest denken toen ik dit las was je CO2, misschien staat deze iets te hoog.

Bak ziet er mooi uit!

Dat was ook mijn eerste gedachte echter heb ik heirin niets veranderd, na de waterwissel kwam alles weer tot leven en co2 loopt nog hetzelfde en easycarb bemesting is ook gelijk!? Het zou inderdaad wel kunnen, ik meet werkelijk niets aan waardes. Heb wel van die teststripjes gekocht en gebruikt in het begin maar die zijn niet nauwkleurig genoeg. Leuk voor je nitraatpiek te lezen en de chloorwaardes maar verder heb je er niets aan.

Inmiddels is de HC al teruggesnoeid en ziet dan wat geel (onderliggende blaadjes die weinig licht hebben gekregen) Nu mag alles weer frisgroen uitlopen. Wil er binnenkort een drietal Neritina slakken indoen, heb dan de hoop dat deze wat algjes gan eten van mijn stenen. Had er twee in het begin maar deze hadden continu de neiging om de bak uit te kruipen, eentje is er overleden en de ander was ik ineens kwijt. Vond deze weken later tussen het glas en mijn papieren achterwand, ook dood!

Btw, hoeveel garnalen kan ik houden in mijn bak. Ik zag gisteren een drietal garnalen die volzaten met eieren, hieperdepiep maar wordt misschien wel erg veel op gegeven moment.

Bedankt voor alle mooie woorden en complimenten!

BerichtGeplaatst: wo 05 feb 2014, 00:31 
Beheerder
Beheerder
   Profiel

Bakje ziet er heeeeeel mooi uit :d

Wekelijks vrijdag tot en met zondag van 13:00 uur tot 18:00 uur
Komt u van ver, neem dan even contact met ons op:
(06) 38 37 87 83
Vanuit buitenland:
+31 6 38 37 87 83
Ook geopend op afspraak.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]