Het is do 24 aug 2017, 00:25
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Scapers tankje
BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 22:31 
Groentje
 Profiel

Ik zal morgen even een fotootje maken, alles groeit goed alleen zou de javavaren wat sneller mogen van mij, maar dat is nou eenmaal een trage groeier. Rotala, tenellus en nana groeien daarentegen als idioten. Geen algen tot dusver, Nog wel wat gedoe om de co2 goed afgesteld te krijgen, teller is nog blauw maar vissen zie ik wel al naar de oppervlakte gaan als ik het opschroef, dus of mijn teller is niet goed, of de visjes moeten nog wennen. Dinsdagavond ga ik denk ik de kubotai erbij zetten en dan volgen nog wat meer foto's.

BerichtGeplaatst: zo 30 nov 2014, 22:43 
Groentje
 Profiel

Toppie ben benieuwt naar de foto's.
co2 vindt ik zelf ook lastig om dat in te stellen maar dat komt vanzelf goed, hoop dat het forum weer een beetje tot leven komt want hier zijn veel mensen met kennis die ze kunnen dellen.

Groetjes

BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 17:39 
Groentje
 Profiel

Kleine update, inmiddels wat nieuwe bewoners erbij, 10 microrasbora/microdevario kubotai. Ik wilde er eerst 15 maar ze zijn zo druk dat ik blij ben dat ik maar 10 heb :) Hoop snel de andere bak draaiende te hebben om 2 guppen over te kunnen zetten om weer iets meer rust te krijgen, wat een drukte ineens. Wel heel leuk, maar even een foto maken van de kubotai is er bijna niet bij.

Enfin, de foto's:
1 december stond de bak er zo bij, heb de rotala inmiddels iets gesnoeid en flink wat uitlopers van de tenellus verwijderd:
Afbeelding

De fissidens groeit goed, onderaan het houtwerk en twee plukjes op takken. Een van de takken waar ik 2 kleine takjes met wat mosscotton op heb gebonden, overal kleine nieuwe takjes:
Afbeelding

De rotala was al eens gesnoeid, en nu dus weer, maar op deze foto nog niet:
Afbeelding

Alle fotos maak ik met een telefoon die 90% van de tijd in mn broekzak zit dus vandaar de slechte kwaliteit, ik moet nog eens een camera op de kop tikken.

BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 19:07 
Groentje
 Profiel

ziet er goed uit:) ga je de scape zo laten of wil je er nog dingen aan veranderen?

BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2014, 19:19 
Groentje
 Profiel

Voorlopig even zo laten en de boel een balans laten vinden, maar op termijn wil ik de nana aan de rechterkant vervangen voor tennelus, en mogelijk de tennelus aan de voorkant vervangen voor cryptocoryne parva. De tenellus wordt toch net iets groter en groeit harder dan ik had voorzien. En verder moet vooral de javavaren veel bossiger gaan worden en veel meer van het hout gaan beslaan in het midden, maar dat heeft gewoon een paar maanden tijd nodig, en hetzelfde geld voor de mosjes.
Ik sta altijd open voor suggesties voor andere verbeteringen overigens, dus mocht je een leuk plantje weten voor een specifieke plaats, let me know. De hardscape ben ik tevreden over, dus daar zal ik niet zo snel iets aan veranderen.

BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2014, 21:00 
Groentje
 Profiel

Afbeelding

Even een korte update, zo stond de bak er net bij, voor het wekelijkse onderhoud. Ik heb zojuist gesnoeid in de rotala, paar nana scheuten verwijderd en paar tennelus uitlopers afgeknipt, ruiten weer even schoongemaakt. Nog altijd zeer weinig algengroei, hier en daar een klein haartje op de vallisneria maar op geen van de andere planten tot dusver. CO2 langzaam aan het opschroeven, vissen hebben nog nergens last van tot dusver, bellenteller nog altijd niet groen maar zoals op de foto te zien, er gaat toch naar mijn gevoel al aardig wat de bak in nu.

Ik heb wel iets raars: Mijn monte carlo gaat hier en daar echt ondergronds groeien. Op de foto is het ook te zien, tegen de vooruit zo'n anderhalve cm onder het substraat. Ik neem aan dat het vanzelf weer boven gaat komen...

Ander nieuws, weer twee zwangere vuurgarnaaltjes, en best leuk gedrag van de kubotai, die voelen zich duidelijk thuis. De amano garnalen zijn ook regelmatig te zien, spittend en poetsend, dus dat gaat ook prima.

De ottocynclus die uit een andere bak komen zijn nog altijd heel schuw, waarschijnlijk geschrokken van het overzetten. Ik zie ze eigenlijk alleen als het licht uit is. Ze zijn wel goed op kleur en zeker niet ondervoed, dus ik maak me geen zorgen, alleen jammer dat ze zo weinig te zien zijn.

BerichtGeplaatst: zo 14 dec 2014, 10:37 
Groentje
 Profiel

mooie scape alleen vindt ik dat het hout met de plantjes er op toch te wijnig aandacht trekt, mijn oog valt in de eerste instantie op het plantje dat voor het houd staat ma verder is het een mooie scape :d

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 19:53 
Groentje
 Profiel

Nog een update:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bak draait nog steeds goed, vrijdag weer flink gesnoeid maar dat is alweer bijna teniet gedaan. Verder een amano die eveneens eitjes draagt (maar helaas geen mogelijkheid tot brakwaterbakje om daar iets mee te doen). Kubotai doen het ook goed, wie weet leidt dat ook nog eens tot wat.

BerichtGeplaatst: ma 15 dec 2014, 19:55 
Groentje
 Profiel

Martijnb: Eens, de plantenmassa op het hout moet nog flink groeien, de trident javavaren heeft nog niet zo heel veel bladeren, maar dat is helaas een trage groeier.

BerichtGeplaatst: za 20 dec 2014, 21:21 
Groentje
 Profiel

Paar leuke close ups:
Eerst de amano met eitjes:
Afbeelding
Als tweede een amano die waarschijnlijk geen amano is, maar wat dan wel? Veel te groot voor cherry, en wel gekocht als zijnde amano:
Afbeelding
Kubotai die even afremde voor een foto:
Afbeelding
En een van de drie zwangere cherries:
Afbeelding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]