Het is vr 26 mei 2017, 23:35
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Tips om berg te vormen! (leuke uitdaging)
BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013, 09:16 
Leerling
 Profiel

en?...al een idee hoe je de heuvels gaat fabriceren?

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013, 10:16 
Gezel
 Profiel

pur schuim gaat wel werken, maar ik vind het persoonlijk rot spul om mee te werken, vooral om het goed in vorm te krijgen, het ziet er nooit natuurlijk uit met die rare hobbels.
Het laat zich na uitharden lastig bewerken tot een echte berg of heuvel

Ik heb van mijn chichliden aquarium heel de achterwand en rotsen gemaakt van roofmate, dat is zeg maar een hard piepschuim wat ook geen bolletjes afgeeft.
Afbeelding

roofmate laat zich heel goed snijden met hete draadsnijders zoals deze b.v. http://www.hobby-en-modelbouw.nl/contents/nl/d1974.html
maar zagen,snijden,raspen what ever werkt ook.

je hebt van die beugels zegmaar een soort figuurzaag en meer messen en naalden, je kan daar heel precies en gedetailleerd mee snijden, ik heb hier echt uren in de bak door gebracht :) bekleed je het met latex en epoxy dan komt ook elk hobbeltje en scheurtje terug, wat ook veel gedaan wordt met tegellijm en epoxy haalt details wat weg.
Wat ik al eerder aangaf uithollen met aceton werkt prima, dat lijkt overbodig maar je hebt met een enorm drijf vermogen te maken en holle heuvels gevuld met water hebben dat niet en dus hoef je die ook niet zo sterk vast te zetten.

ben benieuwd wat het gaat worden de zen heuvel van Dutchy :mrgreen:

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013, 13:15 
Leerling
 Profiel

nou mijn bericht is gewoon verdwenen.... nog een keertje dan.

Ik heb jullie reacties allemaal doorgenomen (Thanx!! :d ) en zit nog met een aantal dingen..

Kan dat bevloeiingsdoek van Bart onder water (veilig)? En kan daar de minipelia ook aan hechten?

De opvulling met keramische steentjes vind ik een super idee! Alleen zit ik dan met de stevigheid van de berg.... misschien hard kunsstof gaas gebruiken voor de vorm dan ip zakjes? Maar dan weer de vraag hoe ik de minipelia laat hechten.

En als ik met losse stenen ga werken heb ik te weinig invloed op de vorm en wordt het niet zoals ik wil.

Piepschuim en epoxy geeft erg veel vrijheid MAARR.... hoe laat ik de minipelia hechten? Is een beetje grind mengen met de Epoxy wel voldoende als basis om aan vast te groeien?

Hmmm.... ik hou van een uitdaging :mrgreen:

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013, 18:14 
Meester
   Profiel

Het klinkt alsof je weer aan vakantie toe bent... Kan je gelijk nieuwe ( lees meer haalbare) inspiratie op doen :mrgreen:

Of die mat ook veilig is in de bak weet ik niet. Alternatief zou een paardendeken of ander viltachtig materiaal kunnen zijn.
Hoe het te laten begroeien..., als de start er eenmaal is zal het zichzelf waarschijnlijk verder hechten bij de groei. Voor het begin weet ik ook even geen goede tip...., onder gaas, vast spelden, mini laagje grind er over, droge start, ....?

130.50.50

http://www.youtube.com/watch?v=n4arLXGKLY8

BerichtGeplaatst: wo 17 jul 2013, 22:57 
Gezel
 Profiel

in principe moet bevloeiings doek helemaal veilig zijn het is immers het zelfde spul als filterwatten, als het voor boven water plantjes veilig is zelfs voor consumptie moet het ook in het aquarium kunnen.
Alleen of je het echt mooi weg kan werken ..........
Elke bouwmarkt verkoopt ook PVC horrengaas wie weet is dat wat voor over de lavasteen breuk of hydrokorrels, dat is voor zo'n arme wereldreiziger ook te betalen :)
weet alleen niet of de maas grote voldoende is.

Kleine lavasteentjes laten zich natuurlijk makkelijker in vorm zetten dan rollende hydrokorrels in zo'n zak van PVC horrengaas.
Zat al te zoeken maar kan het niet meer vinden zag pas een wereld idee met een gaas badsponsje op dit forum, maar weet niet meer van wie ????

ik kan niet wachten on the dutch mountains :)

BerichtGeplaatst: do 18 jul 2013, 13:42 
Beginner
 Profiel

Stylz schreef:
...Zat al te zoeken maar kan het niet meer vinden zag pas een wereld idee met een gaas badsponsje op dit forum, maar weet niet meer van wie ????..

Ik heb zo'n gaas sponsje gebruikt om Phoenix mos op steen te binden. Was niet mijn idee, ik was het ook maar tijdens het googlen tegengekomen.

BerichtGeplaatst: vr 19 jul 2013, 23:39 
Gezel
 Profiel

Zat ook al te googlen op die dingen maar deze kleuren wil dutchy vast niet :)
Afbeelding

BerichtGeplaatst: za 20 jul 2013, 08:10 
Beginner
 Profiel

Ik had hier thuis keuze uit blauw, roze of geel. Ik heb geel gepakt. Onder water ging het meer richting wit, nu de Phoenix mos gegroeid is zie je het bijna niet meer. Moet het mos eens snoeien om het wat dichter te krijgen..

BerichtGeplaatst: vr 02 aug 2013, 08:54 
Leerling
 Profiel

Ben je al begonnen met je Thailand Bergen?

BerichtGeplaatst: wo 07 aug 2013, 14:44 
Leerling
 Profiel

Hey! (sorry ik ben mega druk..... :shock: :( )
Ja zo'n truffelschuimdouchedingvrouwenbal heb ik in het donkergroen/zwart in het verleden gekocht bij de DA. Heb ik veel gebruikt voor mos. Erg handig!

Ik zit nog steeds te denken hoe ik mijn berg kan gaan vormen.... Maar goed nieuws: Ik krijg mijn uitgeleende aquarium terug!! Dat is een bak van een meter!!! Meer ruimte voor mijn berg! :d :d

maarja nu dus alvast zelf de berg maken... Ik ga er nog even over brainstormen. Ik wil namelijk dat het plantje kan hechten op de berg... en dus niet van die loss flappen gaat krijgen :?
Maar op welk materiaal hechten plantjes wat ik ook nog zelf in de juiste vorm kan maken!
De vulling van de berg heb ik dankzij jullie wel in beeld nu.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]