Het is wo 24 mei 2017, 18:41
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Breaking news: Verlichtingsprobleem opgelost!
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 15:44 
Schrijver
   Profiel

Verlichtingsprobleem voor de kleine beurs opgelost!

Afbeelding

Zomaar berichten plaatsen over producten is niet gebruikelijk op het forum maar
nu komen we iets tegen dat de hobby voor een veel groter publiek aantrekkelijker
maakt. Verlichting voor grotere scapes nu eindelijk te betalen.

Voor een verlichtingskap betaalde je vroeger, zeker wanneer deze wat groter waren,
de hoofdprijs. Zeshonderd Euro was je al snel kwijt. Veel mensen vinden deze
investering veel te hoog en zagen er daarom vanaf. Aquaria Veldhuis brengt nu een
kap op de markt die er zeker voor gaat zorgen dat z.g. Hollandse-bak-hobbyisten
het scape-avontuur kunnen aangaan.

De verlichtingskappen zijn te koop in de maten:
4x24Watt, 60x19,5x5,5cm,

4x39Watt, 90x19,5x5,5cm,
4x54Watt, 120x19,5x5,5cm

4x80Watt 150x19,5x5,5cm,
4x80Watt, 180x19,5x5,5cm
met nu een prijskaartje tussen zesennegentig en de honderachtentachtig euro!

U vindt de kappen op http://www.aquariaveldhuis.nl onder het kopje verlichting: huismerk.

Afbeelding

Mickey Paulssen richt op dit moment een scape in welke ze pas wil tonen op moment
dat hij is volgroeid. Wel heeft ze een foto gemaakt over de hieronder beschreven
kap. Er boven zijn haar tekeningen te bewonderen. Dat is toch mooi mee genomen.
Meer van haar werk vindt u overigens op http://www.facebook.com/kunstpagina . Over de
verlichtingskap is ze zeer enthousiast.

Trek ik onkruid uit
Me I am just the lawnmower
You can tell it by the way I walk

Volg mij ook op: https://www.facebook.com/HugoJ.Smal
en op twitter: @HugoSmal

Berichttitel: Re: Breaking news: Verlichtingsprobleem voor opgelost!
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 16:32 
Gezel
 Profiel

Beetje vreemde advertentie, hele geweldige lampen maar geen verdere info ? zitten zoeken maar ik kan de bedoelde lampen ook niet vinden op de site ?

Zonder verdere info over de lampen kan ik er weinig van maken, het is een T5 dat is wat tegen de stroming in zwemmen denk ik.
Iemand die nieuw iets aanschaft, raad ik aan het in LED te zoeken, dat verdien je met goede LEDs altijd terug, tenminste als je langer dan 5 jaar in de hobby blijft.

heb je ook een link naar de lampen toe, wie weet is er dan meer over te zeggen.

waarom zijn deze T5's zo veel beter en goedkoper dan deze http://www.azaqua.nl/52-daytime-eco of b.v. deze http://www.jmbwebshop.nl/a-35916401-2527525/aquarium-led-verlichting/jmb-aqua-led-amazon/ of deze http://aquacompleet.nl/home/1344-arcadia-otl-freshwater.html#/arcadia_otl-920mm_114watt

Als het gewoon T5's betreft en daar lijkt het in mijn ogen erg op vind ik ze eigenlijk fors aan de prijs, in de meeste verlichtings kappen zie je dan ook een overgang naar LED's en de T5's gaan er eigenlijk een beetje uit.
Bij veel LED's zie je gelijk de schakel computer mee geleverd worden, zons op en ondergangen zijn zonder extra investeringen mogelijk, wat kan deze lamp ?

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 18:19 
Schrijver
   Profiel

Oke stylz, ik weet natuurlijk niet wat jij te besteden hebt maar ik denk dat deze
lampen zoals ik al schreef een probleem oplossen voor de liefhebber met een
kleine of een gewone beurs. Ik denk dat scapen voor iedereen aantrekkelijk is.
Ik denk niet dat het een hobby moet zijn die enkel op elitaire wijze door puristen
mag worden beoefend. Ik denk dat er veel meer lol aan de hobby valt te beleven
wanneer deze breed wordt gedragen.
Dit standpunt heb ik ook uitgedragen aan het begin van de koihobby in Nederland.
Vijveroplossingen bieden voor iedereen en niet alleen voor die mensen die zich
een Grand Champion kunnen veroorloven. Ik zal dan ook op een positieve manier
mijn stukjes blijven schrijven en op die manier proberen Mickey te helpen de
prachtige hobby die het aquascapen is, voor nog meer liefhebbers bereikbaar te
maken.

Trek ik onkruid uit

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 20:28 
Gezel
 Profiel

Beetje jammer dat je mijn post zo op pakt :roll: voor mij is dit een inhoudelijke discussie geen persoonlijke.

Mijn bestedings ruimte staat volledig los van mijn reactie, ik geef dan ook niet aan welke lampen ik zelf heb, probeer me ook niet groter voor te doen dan ik ben.
Ook scherm ik niet met al mijn verdiensten dit is simpel een reactie op een onvolledige claim die volgens mij gewoon niet klopt.
Ik zou niet weten waarom ik elitair zou moeten zijn is dat enkel omdat ik voor nieuwe verlichtings sets mensen liever LED dan T5 adviseer ?
LED is dan gewoon de goedkopere keuze.
Alleen als je al bestaande T5's heb ik het overstappen naar LEds mogelijk prijsttechnisch niet interesant, wat jij voorstelt is een lamp die over de jaren meer gaat kosten dan een LED dus ik bied de goedkope lamp aan niet jij :mrgreen:

Maar laten we deze discussie a.u.b. inhoudelijk houden, is een goede zaak dat jij je stukjes positief wil houden en een bijdrage wil leveren aan de koi's scapes en ook aan de zaak van Mickey.
Maar inhoudelijk zie ik geen enkel argument en daar vroeg ik volgens mij om, het gaat mij helemaal niet om de persoon ik reageer gewoon op een niet onderbouwde claim van een goedkope lamp, dergelijke lampen in T5 zijn gewoon achterhaald aan het worden.

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 20:36 
Schrijver
   Profiel

De kap is mooi, hij geeft mooi licht en is bovendien betaalbaar. En neem van mij aan,
er is lang naar gezocht.

Trek ik onkruid uit

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 20:38 
Schrijver
   Profiel

en oja... er zitten ledlampjes in voor de nachtverlichting!

Trek ik onkruid uit

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 20:56 
Gezel
 Profiel

Welke lengte T5's zijn het ? weet niet of hier ook standaard T5's in passen zoals een Philips 865 oid.
b.v. juwel lampen wijken altijd net iets af waardoor je ipv 7 euro opeens 30 euro voor een speciale aquarium T5 kwijt bent.

2 x 10.000K plus 2 x actanic klinkt mij wat zeewaterig in de oren, maar wat ik al zeg ik kan het product niet vinden bij veldhuis ? wie weet is er ook een zoetwater uitvoering.
Ik reken altijd minimaal 5 x lampen vervangen in 10 jaar, een LED gaat 10 jaar mee boven een aquarium. dus 4 lampen x 5 jaar is 20 lampen zeg je hebt ze goedkoop 7 euro totaal 140 euro wat je niet kwijt bent aan een LED, stroom kosten LED en dan ben ik voorzichtig de helft van een T5.
Advies tussen de 1 en 0.5 watt per liter T5 reken met 0.5 w/l op een 100 liter aquarium is 50 watt x 10 uur x 365 dagen x 10 jaar = 1.825 km/h in 10 jaar ongeveer 0.25 euro cent per kw/h kost de lamp dus in 10 jaar 456 euro allemaal ongeveer de LED gebruikt ongeveer de helft dus 228 euro.

als je 10 jaar een aquarium gaat houden mag op een 100 liter bakje je LED dus 228 + 140 = 368 euro meer kosten in aanschaf en dan haal je het er nog uit.

Je praat hier over een 100 liter bakje bij grotere bakken en betere LEDs praat je over veel meer geld, dus wat is dan goedkoop ?
Maar kijk ook eens naar voordelen van LEDs als zons op en ondergang, dimbaar, kleur regelbaar, rimpelingen.

ik blijf nog even bij mijn advies bij nieuwe aanschaf neem geen T5 meer maar neem LED, heb je nog een bestaande T5 kap hou het lekker zo en vervang de lampen.
LED lampjes voor nacht verlichting kan goed werken maar ze moeten niet de hele nacht aanblijven de werkt negatief, dus een uurtje door na je T5's is prima maar dan moeten ze wel uit.

BerichtGeplaatst: do 17 apr 2014, 22:56 
Schrijver
   Profiel

U vindt de lampen door op de webshop te klikken, vervolgens op
verlichting en dan op hanglampen en dan op TL. Dan zie je in het
rijtje eigen merk staan en dat zijn dus de lampen.

Mooie lampen, met mooi licht en tegen een heel aantrekkelijke
prijs. Een aanwinst voor de hobby. Dit zeker die ermee willen
starten en een groter aquarium aandurven.

Ik hoop dat we hier binnenkort een mooi overzicht met prijs- en
kwaliteits vergelijkingen van Stylz kunnen lezen. Ik heb alleen
de bezoekers gewezen op een belangrijke noviteit!

I rest my case.

Trek ik onkruid uit

BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2014, 09:18 
Gezel
 Profiel

Blijft wel erg makkelijk een aanwinst voor de hobby en een belangrijke noviteit te claimen, zonder ook maar een argument waarom je deze lampenkap aan zou moeten schaffen, behalve ziet er mooi uit :roll:

waarom noviteit het is T5 daar is helemaal niets nieuw aan, dus noviteit is wat overtrokken, T5 is een lichtsysteem wat zijn beste tijd gehad heeft, denk dat dat wel duidelijk is, de meeste leveranciers gaan niet voor niets over op LED
dat er desondanks mooi licht uit komt kan best, een T5 is geen slechte lamp, maar niet te adviseren als je toch alles nieuw moet aanschaffen.

127 euro voor een meterbakje terwijl je voor 160 euro een LED hebt op de zelfde afmetingen. http://www.azaqua.nl/daytime-eco/286-daytime-eco-100-ledverlichting.html dit is maar een voorbeeld het barst van dit soort LED lampen.

verbruik vergelijking had ik al gedaan dus kan ik ook rustig achter over leunen en zeggen vooral niet doen, als je nieuwe verlichting nodig hebt koop dan geen achterhaald T5 systeem voor 30 euro minder.

Met grote aquaria wordt het verschil in het voordeel van de LED alleen maar groter, dus geen breaking news, dit is gewoon een achterhaald lichtsysteem wat ook nog eens niet gunstig in aanschaf prijs en gebruik kosten uitvalt.

verdere analyse is niet eens nodig LED is zonder meer superieur in kwaliteit,verbruik en levensduur en de aanschaf prijs is vrijwel gelijk dus .....
Als je werkelijk over een krappe beurs beschikt moet je hier de bezuiniging niet zoeken, dit kost alleen maar meer geld.
Ik probeer jou niet af te vallen ben het alleen niet met je eens, dat deze lamp iets is wat je aan zou moeten schaffen, laat staat aanbevelen als geweldige doorbraak.
Als ik eerlijk ben denk ik dat je bekocht bent als je deze lamp hebt aangeschaft.
Net als jij probeer ik mensen te helpen en probeer ik het ondanks de wat vreemde tegen argumentatie positief te houden, in dit geval moet ik deze lampen dan ook sterk afraden de argumenten spreken voor zich.

Voor mensen met een krappe beurs zijn het vaak juist de onderhouds kosten waar het op stuk loopt en die zijn van deze lampen echt stukken hoger dan van de LED die in aanschaf 30 euro meer kost, die je binnen een jaar goed maakt alleen al op electriciteit ja en dan na anderhalf jaar moet je ook nog eens T5's gaan vervangen.

BerichtGeplaatst: di 22 apr 2014, 13:26 
Beheerder
Beheerder
 Profiel

Waarom moet je T5 na een 1,5 jaar vervangen die gaan veel langer mee. :f)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]