Het is ma 21 aug 2017, 13:01
sponsor
Aquaflora - Sponsor

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Aquatic Nature Cocoon: Apocalypse
BerichtGeplaatst: do 20 nov 2014, 23:37 
Leerling
 Profiel

Hoi!

Ik had het al vermeld bij het opnieuw voorstellen, maar ik ga mijn Cocoon weer eens even een flinke beurt geven. En het is nodig. Als je een zwak gestel hebt kun je nu beter even weg kijken...De beelden zijn behoorlijk schokkend. :lol:

Afbeelding

Je kunt wel zien dat er inmiddels een kek kleurtje op de muur zit. Dat wordt nog leuk met het uitvogelen van een achterwand. Maar misschien heb ik die straks niet zo nodig, want dit is graag wat ik een beetje wil bereiken:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil dus het liefste iets met hout en ev. stenen wat de bak uit steekt, de planten mogen ook uit de bak groeien. Als jullie tips voor het laatste hebben, hoor ik het graag.

Qua bodem zit ik te denken aan een simpele gesorteerde donkere grind met zand als strandje. Waar kun je tegenwoordig goed gesorteerd aquariumzand vinden (in de bouwmarkt bijv.)?
Qua planten nog geen idee, maar wsl komt er HC in en veeeeel mosjes, wat anubias natuurlijk, etc. Als jullie nog goeie tips hebben hoor ik ook hier graag. Vooral voor planten die de bak uit kunnen groeien als het ware.
Nieuwe (Bio) Co2, plantenbemesting, bodem, planten, hout en stenen wil ik allemaal scoren op Vivarium! Yes ik ben er weer bij. Wie weet sneak ik nog even langs de Miroshaki stand. :h:
Qua beesten heb ik nog geen diee wat ik er in wil. Sowieso garnalen, en misschien waaierhandjes (van die indische kleine, of zou dat niet kunnen met een open bak?). :?

Dan nog één vraag, heeft iemand van jullie ervaring met een goed extern filtertje voor een nano bak? Ik zag dat Eheim nu iets heeft maar zoals altijd zit daar weer behoorlijk lelijke techniek aan vast. Toch met Eheim over het algemeen goede ervaringen. Er zit nu een waterval filtertje op die het op zich prima doet, maar liever werk ik de techniek wat meer weg en creëer ik iets meer stroming. Ik hoor het graag.

Nou kom maar op met de kritiek en het advies! 8-)

Berichttitel: Re: Aquatic Nature Cocoon: Apocalypse
BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2016, 07:59 
Moderator
Moderator
 Profiel

Hoi Evis. Ik ben erg nieuwsgierig of je bakje lijkt op wat je graag wilde zoals op de foto. Is het gelukt?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]